Grupa terapeutyczna zaburzeń lękowych

Specjalna oferta konsultacji psychologicznych

Zachęcamy do skorzystania ze specjalnej oferty konsultacji psychologicznych, prowadzonych przez naszych psychologów.

Oferta jest skierowana do wszystkich osób pełnoletnich, w tym także uczniów szkół średnich i studentów.

Spotkania odbywają się raz w tygodniu i trwają 50 minut. Pierwsze spotkanie służy temu, aby poznać pacjenta i jego problem, a także by szczegółowo omówić warunki dalszych konsultacji (o ile będą konieczne).

Ogłoszenie dla psychologów

Poszukujemy specjalistów_ek

Zapraszamy do zapoznania się z oferta pracy w naszym Centrum.

Oferta skierowana jest do psychologów i psycholożek, którzy ukończyli co najmniej drugi rok akredytowanej szkoły psychoterapii, oraz są zainteresowani współpracą w wymiarze przynajmniej 10 godz. tygodniowo

Kompendium wiedzy na temat nerwic

Lęk odczuwamy wszyscy. Towarzyszy on nam od urodzenia do śmierci w wielu sytuacjach społecznych i nie tylko. Zwykle radzimy sobie z nim dość dobrze – potrafimy go tolerować, aby nie zakłócał nam życia, obniżamy w rozmaity sposób itp. Jednak u części osób lęk pojawia się zdecydowanie częściej i trwa znacznie dłużej oraz jest odczuwany bardziej intensywnie, niż u pozostałych ludzi, jest im też znacznie trudniej okiełznać ten lęk na tyle, aby nie zaburzał on codziennego funkcjonowania. W takich wypadkach mówimy o zaburzeniach lękowych lub nerwicy lękowej.

Zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym

ludzik 2 donpngDla dzieci w klasach 1-3

1. Porysować lub pokolorować kolorowanki.
2. Zbudować namiot z koców i poduszek.
3. Porobić dzieła sztuki, a następnie udekorować nimi ściany – nieodzownym źródłem inspiracji będzie Pinterest.
4. Pobawić się plasteliną lub masą solną - z masy można ulepić, a następnie pomalować ozdoby świąteczne, które w grudniu zawisną na choince.
5. Przygotować plan menu na cały dzień i razem przygotować posiłki.
6. Zimno, ciepło, gorąco – jedna osoba chowa w pokoju lub domu ,,skarb’’ (może być cukierek, maskotka, piłeczka), po czym nakierowuje drugą na położenie przedmiotu właśnie słowami ,,ciepło- zimno’’. Grę można przedłużyć poprzez pozostawianie wskazówek na schowanych karteczkach – przykładowo, dziecko musi znaleźć w salonie kartkę, która naprowadzi go do kolejnego pomieszczenia ( w formie krótkiej zagadki np. ,,Myjemy tam ząbki i rączki’’) aż do ostatniego miejsca, w którym odnajdzie skarb.
7. Przebieranki – rzucamy hasło np. piraci, Egipcjanie czy kosmici, a zadaniem dziecka jest przygotowanie tematycznego kostiumu z rzeczy znalezionych w domu.
8. Kalambury.
9. Teatr cieni – wymyślmy z dziećmi (lub poszukajmy w Internecie) jak za pomocą dłoni pokazać cień np. królika, psa, wielbłąda, a następnie za pomocą latarki i pustej ściany przygotujmy przedstawienie.
10. Zrobić kukiełki ze skarpetek lub misia ze starej rękawiczki (ponownie – Pinterest się kłania).
11. Zrobić maraton bajek (taki prawdziwy, najlepiej z popcornem!).
12. Przeprowadzić proste eksperymenty naukowe.
13. Zrobić wspólnie drzewo genealogiczne.
14. Jeśli dziecko należy do zuchów i zdobywa sprawności – sprawdzić lub dopytać się (najlepiej kogoś z kadry), które z nich można osiągnąć w domu.
15. Teatr bajek – czyli teatrzyk nieco inny niż zwykle; dziecko losuje bajkę (np. Smerfy, Kraina Lodu, Auta) i gatunek filmowy (np. western, przygodowy, komedia), a następnie jego zadaniem jest przygotowanie scenerii, rekwizytów, kostiumów (dla siebie, rodzeństwa lub zabawek) i zaprezentowanie się innym.
16. Wieczór gier planszowych lub tworzenie swojej własnej gry.
17. Zrobić tor przeszkód – pod krzesłem można też przejść, koc może stać się tunelem a szalik będzie linią startową.
18. Pobawić się w sklep/lekarza/fryzjera.
19. Pomalować twarze.
20. Zeszyt kreatywności – w starym zeszycie możemy przygotować dla dziecka zadania (po jednym na każdą stronę), wzorując się na popularnej serii ,,Zniszcz ten dziennik’’ np. zadźgaj tę stronę ołówkiem, wypełnij tę stronę kółkami, naszyj coś na tej stronie, obrysuj przedmioty, odrysuj swoją rękę itp.
21. Porobić porządki w domu.
22. Napisać list atramentem sympatycznym (sokiem z cytryny) i następnie go podgrzać i zobaczyć efekt.
23. Zrobić bransoletki z muliny.
24. Zrobić zakładki do książek.
25. Narysować własny komiks.
26. Ułożyć swoją piosenkę na melodię ulubionego utworu.

 

ludzik 1 donpngGry i zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym

1. Ugotujmy coś razem.
2. Pokolorujmy kolorowanki lub po prostu porysujmy.
3. Zróbmy dzieło sztuki z rzeczy znalezionych w domu (Pinterest jest wspaniałym źródłem pomysłów i inspiracji!).
4. Wspólnie zróbmy zabawki z np. kartonów, farb, kleju i guzików.
5. Zróbmy figurki z masy solnej, a po ich wysuszeniu i pomalowaniu staną się ozdobą (np. na choinkę na święta).
6. Zróbmy ,,tablicę do rysowania’’ dla dzieci – kartkę zamalujcie kredkami świecowymi lub pastelami olejnymi w różnych kolorach, a następnie całość pomalujcie czarną, nierozcieńczoną farbą (akrylową lub zwykłą plakatową). W ten sposób tworzy się magiczna ,,tablica do rysowania’’, po której możemy pisać zwykłym patyczkiem, a gdy coś nam nie wyjdzie – zawsze jesteśmy w stanie to zamazać.
7. Odrysujmy cienie ulubionych zabawek na kartce i zobaczmy, co z tego wyjdzie.
8. Zróbmy tablicę sensoryczną – super gadżet dla dzieci, który łatwo wykonać ze starych zamków, kluczyków, sznurowadeł, guzików i wszystkiego, co znajdziemy pod ręką.
9. W kreatywny sposób pouczmy się literek i cyferek – przykładowo, zadaniem dziecka jest ułożenie nakrętek, kamyczków czy kawałków sznurka według wzoru (czyli napisaną przez nas literą lub cyfrą) na kartce.
10. Zróbmy odcisk dłoni/stopy farbami na kartce.
11. Zróbmy pieczątki z ziemniaka.
12. Zróbmy tor przeszkód – koc może stać się tunelem, sznurek przeszkodą do przeskoczenia, a krzesło – dzikim krzakiem, pod którym trzeba przejść.
13. Udawajmy, że w naszym domu zamieszkało COŚ – może być to śpiący kotek albo różowy słoń. Wspólnie z rodziną opiekujmy się nim, głaszczmy go i bawmy się z nim.
14. Pograjmy w gry planszowe lub zróbmy swoje własne.
15. Potańczmy lub poćwiczmy – pozwólmy dziecku decydować o ćwiczeniach, jakie mamy wykonać i zachęćmy je do zrobienia ich z nami.
16. Zmierzmy rzeczy w domu – ile tip-topków jest od kuchni do salonu? Ile piłeczek zmieści zlew w łazience? Ile pluszaków to jeden tata?
17. Zagrajmy w ,,kogo udaję?’’ – jakie zwierzę żuje coś bardzo wolno i wydaje z siebie ,,muuuuu’’? Jak może zachowywać się nieśmiały kosmita? Wszystko to kwestia naszej wyobraźni!
18. Zróbmy swoje własne instrumenty muzyczne – wystarczy puszka i ryż lub pudełko po butach i gumki recepturki.
19. Weźmy udział w klockowej zabawie – przy ilu klockach klockowa wieża runie? Jak szeroki musi być mur z klocków, żeby zmieścili się w środku wszyscy członkowie rodziny?
20. Posegregujmy rzeczy – np. klocki podzielmy kolorami, oddzielmy łyżki od widelców, a długopisy od kredek.
21. Wykonajmy gniotka – do jednego balona nasypmy skrobi ziemniaczanej (lub innej mąki, kaszy, ryżu itp.), a następnie nakryjmy go drugim balonem, aby zawartość nie wysypała się. Możemy dorysować gniotkowi oczy i buzię, przykleić włosy z włóczki i voila – zabawka gotowa!
22. Wykonajmy pacynki ze skarpetek i zróbmy teatrzyk.
23. ,,Puzzle’’ – czyli wytnijmy z kolorowego papieru kółka, trójkąty i kwadraty różnej wielkości, a następnie rzucajmy dziecku pomysły, co ma z nich ułożyć; od zwykłego domku, przez pieska aż po kangura i samochodu.
24. Co zmieniło się w pokoju? – czyli zabierzmy z pokoju jedną rzecz, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co to takiego było.
25. Poróbmy eksperymenty – Internet jest tutaj nieodzownym źródłem wszelkiej pomocy i inspiracji. Część z nich jest bardzo prosta i nie wymaga większego nakładu pracy; wystarczy np. powiesić na osobnych sznurkach dwa jabłka i zamocować je na rączce od miotły, a następnie umieścić ją tak, aby jabłka spokojnie wisiały. Zadaniem dziecka jest dmuchanie między owoce, co sprawi, że te się wręcz ,,pobiją’’.
26. Zróbmy maraton bajek – taki prawdziwy, z popcornem!
27. Mały mechanik – czyli jeśli mamy stary telefon (najlepiej jeszcze z klawiaturą), zepsute radio czy cokolwiek, co mieliśmy wyrzucić, bo nie da się tego naprawić – dajmy dziecku do zabawy, niech poodkręca śrubki, poklika w klawisze i bawi się tym pół dnia.
28. Pograjmy w ciepło-zimno.
29. Zróbmy bazę z koców i poduszek.
30. Zróbmy miasto z kartonów.

Góra